Uporaba javne podobe športnikov – zgolj posel ali poseg v osebnostne pravice?

V potrošniško naravnanem svetu in ob sunkovitem razmahu družbenih omrežij postaja za podjetja vedno pomembneje, da svoje produkte približajo strankam. Eden izmed najučinkovitejših načinov za to je že nekaj časa komercialno izkoriščanje javne podobe znanih oseb, predvsem športnikov. Uporaba javne podobe športnikov brez ustrezne pravne podlage pa lahko prinese tudi težave, na kar so nedavno opozorili nekateri nogometaši, na čelu s kontroverznim Zlatanom Ibrahimovićem.

Gre pri izkoriščanju javne podobe športnikov izrazito za komercialno izkoriščanje, ali gre tudi za posege v osebnostne pravice športnikov? Kako (če sploh) je uporaba javne podobe pravno urejena? Bi bilo mogoče komercialno izkoriščanje javne podobe bolje urediti? Vsa ta vprašanja obravnava Timotej Kotnik Jesih v svojem članku “Komercialno izkoriščanje javne podobe športnikov”, ki je bil 26. novembra 2020 objavljen v Pravni praksi (str. 11-13).

Celoten članek je na voljo tukaj. Vabljeni k branju!