Avtorske pravice na nekonvencionalnih likovnih delih
Reševanje avtorskopravnih vprašanj je velikokrat zapleteno že pri t.i. tradicionalnih umetniških delih, kot so na primer slike, pisana dela ali glasbena dela. Zato je lahko urejanje imetništva avtorskih pravic še toliko težje v primerih nekonvecionalnih del, ko je medij, na katerem se delo nahaja, tuja stavba (npr. grafiti) ali celo tuja človeška koža, kot je to primer pri tetovažah.
Kdo je imetnik avtorskih pravic na tetovaži, ki jo je tetover vnesel v kožo svoje stranke? Kaj če je tetover motiv tetovaže prekopiral od tujega avtorskega dela? Je v primerih posegov v avtorske pravice mogoče zahtevati in doseči celo odstranitev tetovaže? Ta in druga vprašanja v svojem prispevku “Nekonvencionalna likovna dela in avtorske pravice – je moja tetovaža res moja?”, ki je bil 18. 6. 2020 objavljen v reviji Pravna praksa (pp. 24-26), obravnava Timotej Kotnik Jesih.
Celoten prispevek si lahko preberete tukaj.
O slovenskih vidikih uvajanja načel odprte znanosti se bo razpravljalo na 1. nacionalnem dogodku projekta »SPOZNAJ – Podpora pri uvajanju načel odprte znanosti v Sloveniji«, ki bo potekal v četrtek, 5. oktobra 2023, od 9:00 do 15:00 v atriju ZRC SAZU, Novi trg 2, 1000 Ljubljana.
Globalno partnerstvo na področju umetne inteligence (the Global Partnership on Artificial Intelligence – GPAI) je mednarodna iniciativa z več deležniki, ki si prizadeva usmerjati odgovoren razvoj in uporabo umetne inteligence na temelju človekovih pravic, vključevanja, raznolikosti, inovacij in gospodarske rasti.
Dr. Maja Bogataj Jančič je 16. septembra 2023 sodelovala na dogodku @Re:Source MAH – 10. Mednarodni konferenci o zgodovini medijske umetnosti, znanosti ter tehnologije v Benetkah. Program je bil razdeljen na več kategorij (“tracks”), in sicer na vprašanje dokumentacije in ohranjanja medijskih umetnosti; podnebnih sprememb; pionirjev medijskih umetnosti; in zgodovine medijskih umetnosti v muzejih.
Ameriški Urad za intelektualno lastnino (angl. The U.S. Copyright Office) je vnovič zavrnil zahtevo po registraciji umetniškega dela, ustvarjenega z umetno inteligenco. Umetnik Jason M. Allen je bil tudi v drugem poskusu registracije slike »Théâtre D’opéra Spatial« kot avtorskega dela neuspešen, saj delo vsebuje več kot zgolj zanemarljiv delež vsebine, generirane s pomočjo umetne inteligence.