Od Messija do Banksyja
Registracija znamke je pogosto prvi korak pri vstopu na trg, ki se ga poslužujejo tako majhna kot velika podjetja, “navadni smrtniki” in superzvezdniki. Na uspeh pri registraciji znamke pa ne vpliva vedno le lastnost besede ali znaka, ki se registrira, ampak včasih tudi določene posebne lastnosti prijavitelja znamke, kot so npr. izjemen sloves, ali njegova anonimnost.
Vprašanje, kako slava in anonimnost prijavitelja lahko vplivata na varstvo znamke, preko analize primerov znamk nogometaša Lionela Messija in uličnega umetnika Banksyja obravnava Timotej Kotnik Jesih v svojem članku “Od Messija do Banksyja: kako slava in anonimnost prijavitelja vplivata na varstvo znamke”, ki je bil 15. 10. 2020 objavljen v reviji Pravna praksa (str. 14-15).
Celoten članek je na voljo tukaj.
Vlada RS je izdala Uredbo o izvajanju znanstvenoraziskovalnega dela v skladu z načeli odprte znanosti in jo objavila 29. 5. 2023 v Uradnem listu RS.
Svet EU je 23. 5. 2023, sprejel sklepe o visokokakovostnem, preglednem, odprtem, zaupanja vrednem in pravičnem akademskem objavljanju, v katerih poziva k takojšnjemu in neomejenemu odprtemu dostopu pri objavljanju raziskav, ki vključujejo javna sredstva.
Maja Bogataj Jančič je bila kot predstavnica Inštituta za odprte podatke in intelektualno lastnino vabljena na srečanje User Rights Network in Library Copyright Alliance v Washingtonu.
Dne 18. maja 2023 se bo v Washingtonu odvilo srečanje na temo zaščite pravic uporabnikov (t.i. user rights) pred pogodbenim izničenjem (t.i. contract override).