Dr. Maja Bogataj Jančič na Dnevih slovenskih pravnikov 2010

Dr. Maja Bogataj Jančič je 15. oktobra na Dnevih slovenskih pravnikov 2010 v okviru sekcije “Sodobne tehnologije v pravu EU: od pogodb do iger na srečo” na podlagi primera Google France, Google Inc. v Louis Vuitton Malletier predstavila problematiko zlorabe blagovnih znamk na internetu s pomočjo oglaševalske storitve Google AdWords in podobnih sistemov.

Ti namreč naročnikom omogočajo zakup iskalnih gesel na spletnem iskalniku, delujejo pa tako, da uporabnik v iskalnik vnese iskalno geslo, med zadetki iskanja pa se prikaže tudi oglas subjekta, ki je iskalno geslo zakupil. Problem nastane, ko takšno geslo predstavlja zaščiteno blagovno znamko kakšnega drugega subjekta, ponavadi pa ga zakupi ponudnik konkurenčnih proizvodov oziroma storitev ali pa prodajalec ponarejenih izdelkov. Spletni iskalnik tako ob rednih zadetkih prikaže tudi oglas konkurenta oziroma prodajalca ponaredkov.

V zgoraj omenjenem primeru je Google v večjem delu sicer zmagal, saj je Sodišče EU presodilo, da Google lahko prodaja gesla, ki so enake znamkam, vendar pod pogojem, da jih odstrani, če izve oziroma se zave nezakonitih podatkov in okoliščin. Google pa ne uživa popolne zaščite, saj se lahko spozna za krivega, če se izkaže, da spodbuja kršitve znamk.

Avtorica je med predavanjem ponudila temeljito analizo tovrstnih oglaševalskih sistemov z vidika prava intelektualne lastnine in predvidela učinke sodbe na njihov nadaljnji razvoj.