Uporaba javne podobe športnikov – zgolj posel ali poseg v osebnostne pravice?
V potrošniško naravnanem svetu in ob sunkovitem razmahu družbenih omrežij postaja za podjetja vedno pomembneje, da svoje produkte približajo strankam. Eden izmed najučinkovitejših načinov za to je že nekaj časa komercialno izkoriščanje javne podobe znanih oseb, predvsem športnikov. Uporaba javne podobe športnikov brez ustrezne pravne podlage pa lahko prinese tudi težave, na kar so nedavno opozorili nekateri nogometaši, na čelu s kontroverznim Zlatanom Ibrahimovićem.
Gre pri izkoriščanju javne podobe športnikov izrazito za komercialno izkoriščanje, ali gre tudi za posege v osebnostne pravice športnikov? Kako (če sploh) je uporaba javne podobe pravno urejena? Bi bilo mogoče komercialno izkoriščanje javne podobe bolje urediti? Vsa ta vprašanja obravnava Timotej Kotnik Jesih v svojem članku “Komercialno izkoriščanje javne podobe športnikov”, ki je bil 26. novembra 2020 objavljen v Pravni praksi (str. 11-13).
Celoten članek je na voljo tukaj. Vabljeni k branju!
ChatGPT s svojo naprednostjo zastavlja težka vprašanja s področja avtorstva kot tudi z s področja etike v znanosti (in tudi na drugih področjih, kjer se zahteva samostojno delo).
Kako avtorsko pravo omejuje pravico do izobraževanja in znanstvenega raziskovanja?
Communia je junija 2022 začela s tekmovanjem za najboljšo implementacijo Direktive o avtorskih in sorodnih pravicah na enotnem digitalnem trgu (DSM Direktiva). “Eurovision DSM contest” je namenjen sledenju implementacije DSM Direktive v 27 državah članicah EU.
Knowledgerights21 organizira webinar na temo odprtih izjem z vidika evropskega avtorskega prava, ki bo potekal 13. februarja 2023 med 11:00 in 12:30.